Brev:
Mad til 1-årig
18. oktober 2011
Alder:
12 mdr.
Mad til 1-årig
Kære Helen.
Vores 1-årige datter spiser som følger:
Morgenmad:
Havregrød med æble eller pærestykker ELLER blandingsgrød (hirse, quinoa, havre)
Friske pærestykker, bagt æble, små bananstykker, jordbærgrød, brombærgrød eller anden frugt som dessert.
Vand til maden
kl. 9 mad i vuggestuen:
Bolle med smør og lidt frugt
vand til maden
kl. 11 frokost i vuggestue:
Varm ret - forskelligt
vand til maden
kl. 14 mad i vuggestuen:
Bolle med smør og evt. lidt frugt
kl. 16 hjemme: ½ bolle, frisk frugt (som ved morgenmaden), ammes
kl. 1730 hjemme: Aftensmad
Fisk to gange om ugen.
Ellers forskellige retter - ofte med kød, pasta/ris
Dessert: frugt
1900: Godnat:
Ammes
Spørgsmål:
Får min datter for meget frugt?
Jeg synes, at det er svært at finde på frugt. Hun får årstidens frugt + økologisk frosne bær, som koges. Ideer efterlyses?
Nok mælk/kalk? Hun får smør på brød og parmesanost på pasta mv, men derudover får hun ikke ko-mælksprodukter.
Hilsen